Zebrania z rodzicami 31 marca 2022r.:Pewnego dnia sposób, w jaki mówimy do dzieci, stanie się ich własnym głosem. Bądźmy zatem uważni.
- Peggy O'Mara
Godzina 17.00
Klasa I m-z- sala 56
Klasa I fryzjer- sala 31
Klasa IIw/d- sala 52
Klasa II fryzjer- sala 50
Klasa IIm-z- sala 54
Klasa IIIwp- sala 51
Godzina 18.00
Kasa IIIwg- sala 52
Klasa IIId/mis/f- sala 50
Klasa IIIm-zp- sala 31
Klasa IIIm-zg- sala 52
Klasa IIImt/f – sala 51
Klasa I wielozawodowa – sala 56
Szanowni Państwo,
Zamieszczany wykaz materiałów edukacyjnych przygotowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Zawiera on publikacje i poradniki wspomagające nauczycieli, dyrektorów oraz rodziców. Materiały te będą pomocne w pracy z dziećmi i młodzieżą po długotrwałym okresie nauki zdalnej.
Znajdą je Państwo na stronie:
https://drive.google.com/drive/folders/1QR3tdGsj52H3rRlQXpOTYHjo9AMJEWjz?usp=sharing
Przypominamy o możliwości korzystania ze wsparcia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 2 w Białymstoku http://ppp2.eu/
Placówka udziela nieodpłatnej pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom
i młodzieży, rodzicom i nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę w rejonie działania Poradni.
W ofercie znajdują się m.in.:
- indywidualne konsultacje
- dyżur telefoniczny specjalistów
- telefony zaufania
- e-porady
- koronawirus - pomoc
- przydatne strony internetowe
- informator o placówkach i organizacjach wspierających dziecko, rodzinę i szkołę
Podczas nauki i pracy zdalnej rodzice mogą kontaktować się z nauczycielami poprzez służbowe maile dostępne w zakładce Nauczyciele-Kadra nauczycielska
Szanowni Państwo,
Pięć zasad , które pomogą Ci wspierać i motywować dziecko do systematycznego uczenia się poza szkołą:
1. Naukę należy traktować poważnie – nauka i szkoła to ważne elementy codziennego życia – wspierajmy dzieci aktywnie na przykład poprzez zdrowe odżywianie , higienę pracy i osobistą.
2.Dbajmy o spokój i rutynę – ustalmy konkretne godziny nauki.
3.Pamiętajmy – mądrość człowieka nie bierze się z przypadku – do sukcesu dochodzi się dzięki wytrwałości , uporowi i ciężkiej pracy zwłaszcza w sytuacjach ekstremalnych.
4.Budujmy wiarę w możliwości naszych dzieci poprzez ocenianie pozytywne ,wskazywanie mocnych stron i pokonanie z cierpliwością wszelkich trudności i niedogodności.
5.Utwierdzajmy w przekonaniu , że „ okresy przejściowe „ zawsze czemuś dobremu służą a nauka jest sposobem na lepsze życie.
PAMIĘTAJMY
-miarą człowieka nie jest to jak się zachowuje w normalnych okolicznościach , ale to , jak reaguje w sytuacjach ekstremalnych .
Jak zorganizować młodzieży warunki do nauki w domu?
Dla procesu uczenia się ważne jest to, w jakich warunkach się uczymy. Z tego powodu warto przygotować sobie miejsce do nauki uwzględniając następujące czynniki:
1.Porządek na biurku. Pozostaw na nim tylko niezbędne rzeczy takie jak podręczniki, notatnik, długopis i lampka. Pamiętaj żeby nie brać jednocześnie zbyt wielu podręczników, bo będą utrudniały pracę.
2. Dobre oświetlenie. Jest bardzo ważne, gdyż czytając w złych warunkach męczymy oczy, co źle wpływa na jakość naszej nauki. Jeżeli dużo czytasz, to czasem zrób krótką przerwę dla swoich oczu – najlepiej popatrz przez okno.
3. Nie słuchaj głośnej muzyki. Najlepiej nie słuchać jej wcale podczas nauki. Ale jeżeli nie możesz się bez niej obyć, to ważne żeby to nie była muzyka ani głośna, ani muzyka o ciężkim brzmieniu. Pamiętaj także, że szczególnie rozprasza śpiew, więc najlepiej słuchaj nagrań bez śpiewu wokalistów.
4. Skupiaj się tylko na nauce. Znajdź miejsce gdzie nikt nie będzie ci przeszkadzał i wyłącz telefon. Jeżeli uczysz się pracując na komputerze to wyłącz komunikatory internetowe.
5. Zapewnij sobie dostęp świeżego powietrza. Jeżeli nie masz możliwości nauki na świeżym powietrzu to pamiętaj otwieraniu okna, dzięki temu łatwiej będzie ci zachować przytomny umysł i nie usypiać.
6. Wybierz odpowiedni czas do nauki.
Najłatwiej zapamiętuje się wczesnym rankiem, gdy umysł nie jest zmęczony po całym dniu.
7. Wysypiaj się. 7-8 godzin snu na dobę zapewni ci największe efekty w pracy umysłowej.
8. Nie spędzaj zbyt wiele czasu nad nauką bez przerw. Jeżeli nie masz czasu i możliwości na spacer to poświęć przynajmniej kilka minut na ćwiczenia gimnastyczne.
Nazwisko i imię | Pokój | Konsultacje |
---|---|---|
Izabela PopławskaDyrektor |
Gabinet Dyrektora | Poniedziałek 10.45-11.30 |
Ewa MikulakVice dyrektor |
Gabinet Wicedyrektora | Wtorek 8.00-8.55 |
Krystyna SmółkoKierownik szkolenia praktycznego |
Gabinet kierownika szkolenia praktycznego | Poniedziałek 16.10- 16.45 |
Adam JabłońskiNauczyciel |
Warsztaty szkolne | Piątek 13.30-14.15 |
Marzena AdamiukNauczyciel |
Pokój nauczycielski | Wtorek 15.15-16.00 |
Mieczysław JackowskiNauczyciel |
Pokój nauczycielski | Środa 10.45- 11.30 |
Małgorzata JarmocikNauczyciel |
Biblioteka szkolna | Środa 10.45-11.30 |
Robert KarpowiczNauczyciel |
Pokój nauczycieli, wf | Poniedziałek 15.15- 16.00 |
Agata KrymskaNauczyciel |
Warsztaty szkolne | Piątek 13.30-14.15 |
Maria KułakowskaNauczyciel |
Pokój nauczycielski | Środa 11.50-12.35 |
Eliza ŁukasiewiczNauczyciel |
Pokój nauczycielski/s.31 | Środa 8.50- 10.35 |
Małgorzata OlszewskaNauczyciel |
sala 51 | Środa 12.45-13.20 |
Dorota SawickaNauczyciel |
Pokój nauczycielski, wf | Piątek 9.50-10.35 |
Anna SieśkiewiczNauczyciel |
Pokój nauczycielski | Czwartek 11.50-12.35 |
Marta SzołpińskaNauczyciel |
Pokój nauczycielski | Piątek 11.30- 12.50 |
Andrzej SzupicaNauczyciel |
Warsztaty szkolne | Poniedziałek 13.40- 14.05 |
Grażyna ŚwirydowiczNauczyciel |
Pokój nauczycielski | Piątek 99.50- 10.35 |
Beata WłostowskaNauczyciel |
sala 32 | Czwartek 9.00-9.45 |
Andrzej ZięciakNauczyciel |
Pokój nauczycielski | Czwartek 14.30- 15.15 |
Anna MoniuszkoNauczyciel |
Pokój nauczycielski | Wtorek 12.45-13.30 |
Anna ZaniewskaNauczyciel |
Pokój nauczycielski | Czwartek 12.35-13.20 |
Barbara JaroszNauczyciel |
Pokój nauczycielski | Czwartek 10.35-11.30 |
Jan ChodakowskiNauczyciel |
Pokój nauczycielski | Piątek 12.45-13.30 |